tirsdag 4. mai 2010

Roadtrip in Cuba

Dagen Tante Bente dro var det skikkelig daarlig vaer i Cuba.. Var paa vei til aa bli en litt kjip aa trist dag egentlig, men saa fant vi ut at vi kunne leie en bil aa kjoere til Vinales hvor vi hadde veldig lyst til aa dra ut paa oyea Cayo Levisa. Goye aa kjore bil i Cuba! Ikke noe skummel trafikk. man kunne risikere aa moete paa kuer, hester og sauer som sto midt i veien, men de flyttet seg pent naar vi kom. Flinke dyr. Vi kom frem i Vinales sent, og var skrubb sultene. Ingen retauranter som var oppe, sa vi spiste knekkerbroed med baconost som Tina hadde med. Super godt!
Dagen etter var vi klare for aa dra ut til oeya, men da fikk vi vite att det bare var en baat som gikk ut, og den var vi allerede for sene til. Da dro vi til en strand i naerheten og slappa av litt foer vi kjoerte til Varadero. Der var det fantastisk! Knall blaatt vann og kritt hvit strand.. Koste oss paa stranda, og jeg ble veldig glad for jeg fikk kjoept meg bademadrass. Vi fikk ogsaa snorkla her.

Paa mandag maatte vi si hade til Sofie, som skulle hjem til Norge. Trist. Tina og jeg tok bilen videre til byen Trinidad. Blen en litt lengere tur en vi hadde trudd. 5 timer. Men vi saa mye spennede paa veien. Blandt annet selvmordskrabber. STORE krabber som bodde paa veien og loep foren bilen.. merkelig. Vi kom oss til trinidad, men slet med aa finne et sted aa bo. Ble veldig slitsomt, men til slutt fant vi et hotel hvor vi fikk god mat og Mojito! Nice !

I gaar flytta vi hjem til en familie. Utrolig koselig og kjempe luksus. Vi har vaar egen lille varanda med utsikt over byen, og Paulo som han heter han vi bor oss server mat og drinker hele tiden. Vi stor koser oss. I dag skal vi vaere turister og titte litt paa byen. Skal vist vaere mye aa se. I morgen blir det stranda, saa gaar reisne videre til Cayo Coco.

Ikke lett og finne internett her, og jeg faar ikke lagt ut bilder.

Savner alle hjemme.
Klem Helle

3 kommentarer:

Helen sa...

åhhh Helle. Misunnelig. Jeg gleder meg bare mer og mer til å reise når jeg leser dette :)

Nyt resten av øya. Savner og glad i deg ;)

Bente sa...

Heldiggriser, Cuba er bare såååå fin.
Enjoy
Klem fra tante

mor sa...

Hei på deg ! Hvem sa blått hav og hvit sand??? Heldiggrisen!! Kos deg nå! Savner deg masse!
Stor klem fra mor