lørdag 24. april 2010

Made it to Cuba!


Paa tirsdag fikk jeg sertifikatet mitt paa skolen, saa gikk turen videre til Cuba. Var saa vidt jeg fikk reise fra Ecuador, for de trodde ikke det var meg paa passbildet (takk gud for att endelig noen ikke trodde det var meg, helt vilt bilde), ogsaa ble jeg ropt opp fordi de maatte sjekke bagasjen min :S Ble litt stressa av det, men det viste seg bare at de trodde BIOTEX var dop... saa dumme de er...


Paa flyet ble jeg ganske emosjonell og felte noen taarer for Ecuador. Hadde det veldig fint der, og er mange jeg kommer til aa savne. Paa flyplassen i Costa Rica gikk alt fint. Kjopte meg en kortstokk og la kabaler. Pyramiden, klokka og vifta. Husker jeg og storeHelle la masse kabaler foer, saa jeg proevde aa huske alle sammen. Klokka er den som er kulest!

Naar jeg lande i Cuba var det fult kaos paa flyplassen. Masse kontroller. En vakt nappa til seg passe mitt naar jeg gikk ut av flyet, saa fikk jeg det ikke tilbake foer jeg var ute av alle kontrollene. Fikk spoersmaal om hva jeg jobba som i Norge og hvordan kamera jeg hadde med meg (??!!)

Naar jeg kom meg ut av flyplassen kom det en mann i dress og spurte om jeg trengte taxi. Da var jeg saa sliten at jeg bare satte meg inn i noen som ligna en limosin og ble kjoert til hotellet. Det ble litt dyrt...Hotellet var FINT!

Ble litt styr naar jeg skulle sjekke innn , siden jeg ikke hadde reservasjonpapirer, men ordna seg. maatte bare betale depositum.. Saa jeg ga de siste rest av pengene jeg hadde...


Ah det var deilig aa komme til rommet! Tv :D har ikke sett paa tv sisen jeg kom til Ecuador.

Paa Onsdag fikk jeg vite att det var sikkert at tante Bente kom paa torsdag! Da ble jeg glad :) Da var det bare aa slappe av paa hotelle og kulen helt til hu kom.. Jeg dusja i VARMT vann, men HARD straale! Foena haaret:) Laa ved bassengkanten og bada i havet. Det beste med dette hotellet er frokosten! Den er VILL! Pannekaker med sirupp, frokostblanding, GROVE rundstykker, yougert, egg , omelett , bacon.. ... himmelsk.


Tante Bente kom paa torsdag med kofferten full av saltsild og tyrkiskpepper kjaerligheter.. Tusen takk Mia og mamma! Jeg fikk endelig bankkortet mitt ogsaa (og det virka!!) Paa fredag spiste vi den GODE frokosten, og koste oss ved havet. Jeg leste dagbladet :) Vi dro en tur inn til den gamle bydelen av Havana paa ettermiddagen. Der var det fantastisk. Masse spennende aa se! Vi tok sykkeltaxi og spiste god middag.


Skal hilse masse fra tante Bente.


Faar ikke blogga saa ofte fra Cuba, for er dyrt aa sitte paa nettet her.


Lykke til paa dansinga Mia ! Gaar saa fint atte :)


6 kommentarer:

Malin sa...

aah, nå koser du deg veldig. Misunnelig på den frokosten ja! Keep on having a good time! Miss u <3

Cam sa...

Det var et fint blogginnlegg. Gidder ikke å skrive at jeg savner deg en gang, for du vet at jeg savner deg så mye at jeg gråter inni meg hele tiden. hjerte hjerrte.

mor sa...

Nå er det bare å nyyyyyyyte livet igjen.
Stor klem fra mor

Marianne sa...

Ja, nå har du det fint Helle! Det liker jeg<3 Skulle ønske vi kunne skype litt. Hils tante bente.

Savn

IdaFladen sa...

ÅÅÅÅÅÅÅ Helle, så godt å høre!!!!!! Du fortjener å kose deg HELT VILT på Cuba!!! Savner deg utrolig mye <3<3

pappa sa...

Flott Helle, alt ordner seg for
snille jenter!
Kjøp med et par feite Havanasigarer
til meg,de er skikkelig gromme.
Hils Bente.

1000 koser fra Blystadliafansen